Det ar oken

Vi har haft tva riktigt harliga dagar har i Swakopmund. Staden i sig ar haftig. Ligger precis vid havet och mitt i oknen. Valdigt tysk i stilen. Har ar lite av ett aventyrsmecka. Jag tycker det ar lite fjantigt att aka utomlands och gora massa aventyr, tycker man ska forsoka uppleva landerna och kulturerna istallet. Men, men. Igar hoppade vi fallskarm! Helt klart bland det basta jag nagonsin gjord. Kanns helt befangt att hoppa ut ur ett flygplan pa ca 3000m hojd, men oj sa vackert och magkittlande. Vill hoppa igen! Erik kanske nte var riktigt lika exalterad, men sa ar han ju hojdradd ocksa..
 

Idag var vi pa sand-boarding pa formiddagen. Alltsa som snowboard fast pa stora sanddyner. Riktigt roligt! Nastan annu roligare var att aka nerfor pa en plywood-skiva. Jag kom upp i 67km/h!! Jo, vi hade hjalm. Med tanke pa att jag ar fartradd var det riktigt, riktigt roligt. Och aven hela grejen att vara ute i oknen bland en massa sanddyner. Som man tanker att en oken ska se ut! Fick aven lite motion nar vi traskade uppfor de dar hoga dynerna, vilket kanns bra efter nagra veckors stillasittande i en buss.

Erik ar nu och aker fyrhjuling pa samma stalle, jag prioriterade en kopp kaffe och internet. Kanns som ett bra val. Skulle lagga in lite bilder men lyckas tyvarr inte.

Kolla garna in Viktor och Kajsas blogg pa kajsaochviktor.blogg.se!

Elin

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! Vad skoj att läsa din blogg Elin! Visste inte om att du hade en men tack vare att ni har länkat till varandra nu kan jag ju få följa er resa ur flera synvinklar! Och skoj att få se lite bilder. Låter verkligen som en kanonresa, hoppas den fortsätter i samma anda! Shit vad sugen jag blir på Afrika nu, bara att lägga till i reselistan med andra ord... :)
Kram på er alla!

2012-07-11 @ 11:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0