Visumansökan

Senaste dagarna har inte direkt varit mina bästa. Igår gick jag med barnmorska på förlossningen. Fick inte se en enda förlossning, bara sätta en nål, vilket jag misslyckades med. Cyklade förbi ica på hemvägen. När jag åkte över en trottoarkant hoppade mitt splitter nya baklyse av och gick i tusen bitar mot asfalten. Själv höll jag på att bli överkörd när jag stod mitt i vägen och plockade upp delarna samtidigt som min mobil ringde. På hemväg från affären var ryggsäcken ganska full av matvaror, så den var lite öppen. Det resulterade i att sallad, plommon och tuggummipaket efter hand trillade ur. Slutade med att jag cyklade med allt i händerna, utan baklyse.

Idag åkte jag till Stockholm, eller rättare sagt Solna, för att skaffa visum till Bangladesh. Jag tänkte mig en dag i Stockholm där jag skulle sitta och plugga på något mysigt café medan jag väntade på att visumet skulle bli klart. Så fungerade det visst inte på denna ambassaden. Han som gjorde visum var inte där förrän nästa vecka.. Alltså fick jag glatt lämna in min ansökan och pass och betala 100kr extra för att få det hemskickat med rek när det är klart. Sen åkte jag snällt hem till Uppsala igen. Kunde alltså lika gärna skickat in ansökan via posten, för typ 200kr och sparat både tid och pengar.. Tröstade mig med lunch och plugg på Ofvandahls för att få in känslan av att vara en riktigt Uppsala student.
Nu kommer strax mor hit och hälsar på, sen åker vi tillsammans till Tibro på fredag för en trio-lördag med chokladprovning. På söndag väntar familjedag med bror och brorsbarn. Alltså en intensiv helg, det gäller att hinna träffa alla innan avfärd. Mellan allt umgåendes ska jag också försöka jobba med projektet lite eftersom det är en hel del som inte alls är färdigplanerat och det börjar ju minst sagt brinna i knutarna. Börjar lite lätt tvivla på om det kommer bli någon studie, men det kommer kanske lösa sig trots allt, brukar ju det. Får ju hursomhelst möjligheten trängas med en hel del Bangladeshier, inte alla förunnat!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Dåligt med kommentarer på den här bloggen tycker jag, det måste vi genast ändra på :) Usch jag fattade inte exakt hur illa sthlmsdagen var. Och cykeläventyret sen då - inte okej! Hoppas det går bra med pluggandet! Kram kram

2010-11-03 @ 10:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0