Hej då Uppsala, Hello Africa!

Hastigt och lustigt har min gamla Bangladesh-blogg bytt namn och är nu min och Eriks Afrika-blogg!! Det är inte det enda som håller på att ändra sig i våra liv. Igår köpte vi lägenhet i Karlstad och idag fick Erik jobb. Hurra! Saker och ting börjar lösa sig och det känns riktigt fint att ha det kirrat innan resan, för att kunna njuta fullt ut.
Jag har dessutom varit och avslutat mitt jobb på Barnakuten idag. Signerat av, rensat ut, sagt hej då (igen, det har blivit många hej då sista dagarna). Räknade att jag träffat dryga 900 barn på akuten under de här månaderna! Plus en bunt på avdelningen. Tror nog att det innebär att jag lärt mig en hel del trots allt. Och att det inte är så konstigt att det känns så tomt och trist att sluta och inte få träffa de där goa barnen och kollegorna längre.
Så nu är det en intensiv dag av packande kvar här, innan vi lämnar kära Uppsala. Tror det kan vara så att vi som vanligt inte är ute i helt god tid. Men det är ju bara som det brukar, och har det inte löst sig varje gång hittills, så säg!?
Kika gärna in på bloggen och häng med lite på vår resa. Ska försöka skriva så ofta vi får tillgång till en dator!
/Elin

Kommentarer
Postat av: Calle

Hej

Sitter och tänker på er och vet att ni nu är på väg med tåget ner till Copenhagen och vidare ut på er långa Afrika-tur. Vi önskar er lycka till och hoppas ni ska få uppleva många fantastiska saker.

Vi är också väldigt glada för att det löst sig bra med nya bostad och jobb för Erik. Det måste ha varit en fantastisk vecka.

Ha det så bra och vi väntar med spånning på att få höra av er.

Calle o Kristina

2012-06-24 @ 10:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0